maandag 31 mei 2010

Joshua Tree National Park en Saguaro Nat Park

Hoi allemaal, gisteren hadden we geen internet dus vandaag weer een dubbel verhaal.

Zondag 30 mei

Vandaag zijn we naar Joshua Tree National Park geweest. We hadden ons er eigenlijk niks van voorgesteld maar het was werkelijk zooooo prachtig, dit hadden we zeker niet verwacht. We kijken onze ogen uit en kunnen maar niet stoppen met fotograferen. De Joshua tree is geen boom zoals je zou verwachten maar een soort Yuccaplant en en zijn hier ook allerlei beesten. We zien oa een ratelslang en meerdere kangeroe ratten, erg grappige beestjes om te zien. Na het bezoek aan Joshua Tree gaan we verder richting Tucson, we vinden een KOA campground bij Blythe. We installeren ons op deze camping die heel mooi gelegen is aan de coloradoriver en gaan meteen even lekker zwemmen. Het blijkt een camping waar veel jeugdige watersporters komen en het is er niet echt rustig. Een stelletje patsers allemaal zijn het hier met hun grote speedboten en jetski’s en overal gettoblasters. Maar het is maar voor één nachtje dus dat houden we wel vol. Het is vandaag echt snikheet en nu nog, het was dik 40 graden, wat een verschil met een paar dagen geleden, toen hadden we nog vorst en moest de kachel aan, nu zijn we heel blij met de airco in de camper, anders was het binnen niet te harden. Morgen gaan we door naar Tuscon.

Maandag 31 mei

Vandaag waren we al om 6 uur wakker vanwege de hitte. Omdat de airco nogal herrie maakt hadden we die uitgezet toen we naar bed gingen. We staan dus maar op nu we toch wakker zijn, dan zijn we ook lekker vroeg op pad- Om 7.45u rijden we de camping al af, en dan is het al snikheet, zo rond de 30 graden, dat beloofd wat voor vandaag. We rijden richting Tucson waar we Saguaro gaan bezoeken en de old Tuscon studios. Saguaro (Sa waa ro) is een hele grote cactus en in dit park staat het er vol mee. Het is de typische cactus die kenmerkend is voor Arizona. Het is wel apart om ze met zoveel bij elkaar te zien, er zitten echt reuzen tussen van ca 16 meter hoog, deze zijn rond de 200 jaar oud en sommige staan nog in bloei. Jammer dat de bloeitijd eigenlijk net voorbij is. Na het park gaan we naar de old Tucson studio’s waar ooit high chapparel, little house on the prairie en diverse films met oa John Wayne opgenomen zijn. Het is zo’n typisch wild west gebeuren met saloon, postkoets en dat soort dingen. De oude filmsets zijn bewaard gebleven en dat is wel leuk om te zien omdat wij in onze jeugd deze series en films gezien hebben. Het is wel heeeeeel erg heet vandaag dus lang houden we het niet vol buiten, de temperatuur ligt zo dik in de 40 graden in de schaduw. Om 17u sluit het park en gaan we een camping opzoeken, we vinden er een langs de snelweg met een heerlijk zwembad, spa en heerlijk rustig in tegenstelling tot gisteren, wat een weldaad. Na het eten gaan we nog even lekker zwemmen en sluiten de dag af met een glaasje wijn, Nog 2 nachtjes in de camper slapen en dan zit het er op. We hebben alles gezien wat we wilden zien en konden als bonus nog de dingen doen die we vandaag deden, die hadden we niet gepland nml. Het was een prachtige reis maar na 3 weken is het mooi geweest en willen we toch wel waar naar huis. Morgen rijden we naar Phoenix waar we ergens in de buurt van Cruise America zullen overnachten. Dat zal nog een kleine 100 mijl zijn. Woensdag morgen kunnen we dan makkerlijk voor 11uur de camper inleveren en op ons gemak naar het hotel gaan waar we nog zullen overnachten voordat we Donderdag om 6.30u moeten vliegen van Phoenix naar Atlanta en vervolgens naar Amsterdam waar we Vrijdag om 8.30u Nederlandse tijd zullen landen als alles goed is. We hebben dan totaal 3200 miles gereden(ca 5000 km)

Groetjes vanuit Tucson

1. Lag er een cache onder die steen Eric? ;-)

2. Pfff 40 graden! Ik vond de 26 graden van pasgeleden hier al moeilijk uit te houden ;)

Ik heb heel erg genoten van jullie verhalen, en wat een geluk hebben jullie als jullie thuiskomen, het mooie weer komt er hier ook weer aan! :D

Geniet nog van de laatste daagjes en tot snel.